Ahad, 17 Oktober 2010

Munajatku

Aku tahu ya Rabb,
rezekiku tak mungkin diambil orang lain,
maka
hatiku tenang.
Amal-amalku tak mungkin diambil orang,
maka aku sibukkan
diriku untuk beramal.
Aku tahu Allah senantiasa melihatku,
maka aku malu
bila Allah mendapatkanku sedang maksiat.
Aku tahu bahwa kematian
menantiku,
maka aku persiapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku,
maka
aku munajat kepada-Mu,

husnul khatimahkan diakhir hayatku. Amin.

 

Ya Allah,
anugerahkanlah kepada jiwa-jiwa kami semua ketakwaannya,
dan sucikanlah jiwa kami (dengan ketakwaan itu),

Engkau-lah Sebaik-baik Yang Mensucikannya,
(dan) Engkau-lah Yang Menjaga serta Melindunginya.

 

Ya Allah,
Jadikanlah Al-Qur`an sebagai musim semi (penyejuk) hatiku
dan
cahaya dadaku,
pengusir kesedihanku
serta penghilang kegundahanku.

Allahu rabbi..
ampuni dosa2 hamba..
dosa kedua orang tua hamba..
orng2 yg telah hamba zalimi.
orng2 yg tlh menzalimi hamba..
ampunilah ya Allah
dosa2 kaum muslimin
dan sayangilah kami di dunia dan akhirat

 

Ya Allah SWT...
Jgn Engkau biarkan hati ini jatuh...
pd hal-hal yg tidak engkau Ridhoi...
ampuni hamba ya Allah ya ghofar....

 

Ya rabbi ampuni hamba yg lemah ini
bila diluar sana ada kaum muslimin yang teraniaya tapi hamba hanya boleh berkirim doa...
Ampuni hamba ya Allah kerana kefaqiran ini..
bila nun di sana banyak kaum muslimin duafa..
yang tak sanggup hamba santuni...

Pada sujud malam hamba..
selalu resah mengharapkan keampunanmu...
atas kealfaan hamba menunaikan hak2 kaum muslimin..
hak2 Allah...
Allahummaghfirli....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan